Wednesday, September 3, 2014

My Job

Lately ni aku bakal diberi tugas baru. Aku yg dulunya tertumpu pada SDH technology kini akan berubah arah kepada EFM.

EFM ni kalau tak biasa dengar sebenarnya adalah Ethernet First Mile. Some sort like copper technology. Sebenarnya technology ni dah lama dah tapi baru lately ni nak diperkenalkan di Malaysia.

Perubahan kerja ni membuatkan aku bertambah workload yg agak melampau. Aku terpaksa bekerja 2-3 kali ganda sb ni adalah produk baru. Kami bermula de scratch. Dr testing equipment, design system, product developement etc.

Penat mmg penat, tapi aku suka jugak masa2 mcm ni. Kat sini aku banyak belajar benda baru dan dapat kawan2 baru. I like....

Hopefully aku akan berjaya di bidang yg aku ceburi sekarang. Aku tak rasa utk aku, tapi utk anak2 dan family. Doakan lah utk aku yer...

No comments:

Post a Comment